Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

‘Gnovis in Uniud’ par cure dal CIRF

............


Daspò 10 agns, al Centri Interdipartimentâl pal svilup de lenghe e de culture dal Friûl – CIRF – al è tornât in vore il sportel pe lenghe furlane, in gracie dai finanziaments de leç 482/1999, pes minorancis linguistichis storichis.
Il lavôr dal sportel, intitulât a Josef Marchet, al cjaparà dentri il contat cui utents, l’inzornament dal sît internet, traduzions specialistichis par ents e associazions, e un supuart ae segretarie dal CIRF.
Fra i compits, la realizazion dal boletin bimensîl Gnovis in Uniud, curadore responsabile la sporteliste Serena Fogolini, cun notiziis e articui su lis ativitâts dal CIRF e su lis manifestazions e sui events peâts ae culture e ae lenghe furlane.
Il notiziari, stampât tun numar limitât di copiis, si pues domandâlu al CIRF, lant di persone li de segretarie al prin plan dal numar 6 di vie Tarcisio Petracco, o si pues discjamâlu in version digjitâl te sezion Sportel pe lenghe furlane dal sît dal CIRF: http://cirf.uniud.it. (LPdF)
Merit Furlan: i premiâts dal 2017
(LPdF) ❚

L’EDITORIÂL / La lezion de bandiere par dismovisi dal letarc

Walter Tomada
Par sigûr o sin stâts ducj braurôs cuant e je rivade in television la storie, discognossude a tancj furlans, di Marc di Murùs (o Moruç?), ultin a rindisi ae concuiste venite dal 1420. Pûr di no dineâ la sô apartignince ae Patrie dal Friûl, lui – che al puartave la bandiere dal Stât patriarcjâl – […] lei di plui +

La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade

Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / No stin a colâ inte vuate de indiference

Walter Tomada
Al à fat une vore di scjas l’articul scrit su la “Patrie” di Setembar di Marco Moroldo, furlan che al vîf in France e che al à insegnât ai siei fîs la marilenghe. Tornât a Mortean pes vacancis di Istât, al à provât a cirî cualchi zovin o cualchi frut che al fevelàs furlan cui […] lei di plui +