Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Comunicât stampe

Redazion

Andrea Venier e Erika Adami

“La Patrie dal Friûl” e cambie direzion: di Dree Venier a Erika Adami

Cambi ae vuide dal storic mensîl in lenghe furlane “La Patrie dal Friûl”, fondât tal 1946. A Andrea “Dree” Venier i sucedarà ae direzion Erika Adami. La decision e je stade cjapade cu la unanimitât dal Consei diretîf de associazion culturâl “Patrie dal Friûl”, editore dal gjornâl.

Il president de associazion Andrea Valcic al ringrazie il diretôr di prime Dree Venier, «pal so impuartant contribût professionâl simpri apassionât e impegnât. A lui un graciis di cûr» e al salude cussì la jentrade de gnove diretore: «O soi content e braurôs de nestre sielte: la jentrade di Erika ae vuide dal nestri gjornâl e je la testemoneance de part de femine te societât di vuê, ma massime e pues zontâ une sensibilitât gnove tal cjamp de autonomie furlane, dulà che la presince feminîl e à e e sta deventant impuartante».

Dree Venier al lasse duncje la incarghe marcant che «daûr de mê decision nol è nissun fat particolâr, ma dome dôs cumbinazions: la fadie di trê agns di lavôr penç e la ocasion di vê tant che diretore une giornaliste competente tant che Erika, che e savarà puartâ aiar gnûf te redazion dal mensîl. Jo o resti e mi met a disposizion tant che colaboradôr».

Erika Adami, 43 agns, gjornaliste professioniste, e à une esperience lungje tal cjamp de comunicazion in lenghe furlane. E je stade prime redatore dal setemanâl la Vita Cattolica e de emitente Radio Spazio 103. Pal setemanâl de Arcidiocesi di Udin e à ancje curât la edizion di dôs publicazions impuartantis pal Friûl: la riviste par fruts e fantacins dal dut in lenghe furlane Alc&Cè e il lunari Stele di Nadâl. Tra lis tantis colaborazions si ricuardin chês cun Il GazzettinoAntenna3FriuliUdine EconomicaGnovis pagjinis furlanis.

«Assumi la direzion da “La Patrie dal Friûl” al è un privileç – e dîs Erika Adami -. O ringracii l’editôr, la associazion culturâl “Patrie dal Friûl”, pe fiducie che mi à dât e Dree Venier pal otim lavôr che al à fat vuidant il mensîl cun competence e passion sincire; o cjapi sù il testemoni cun entusiasim ancje parcè che o ai cjatât un grup di colaboradôrs straordenaris. Insiemi o cirarìn di stiçâ riflessions su chel che al sucêt te nestre tiere e proponi ideis ufrint un contribût pe cressite dal Friûl e des diviersis comunitâts che lu componin, un impegn che no pues lassâ di bande la promozion dal pluralisim culturâl e linguistic che i ricognossìn dute la impuartance e il valôr».

Adami e je la seconde diretore femine dal sfuei furlan daspò Maria Del Fabro, che e tignì lis brenis de riviste dal 1953 al 1963.

A jê e va il bon lavôr! dal Consei e di dute la redazion.

Udin, ai 23 di Zenâr dal 2018

 

 

Contile juste / Plebissît pustiç

Diego Navarria
“MMandi, nono.” “Mandi frut!” “Dai mo, nono, no soi un frut. O ai disenûf agns e o ai pene finît il liceu!” “Par me tu sarâs simpri un frut, il prin nevôt. Però e je vere, tu sês deventât grant, une anime lungje. Se tu cressis ancjemò tu varâs di sbassâti par jentrâ in cjase, […] lei di plui +

Presentazion / Presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Intal ambit dal Cors Pratic di Lenghe e Culture Furlane inmaneâtde Societât Filologjiche Furlane

Redazion
Joibe ai 17 di Avrîl dal 2025 aes sîs e mieze sore sere (18.30)SALE CONFERENCIS DE BIBLIOTECHE COMUNÂLVie Rome 10, Vile di Ruvigne / Via Roma 10, S.Giacomo di Ragogna A intervegnin: DIEGO NAVARRIA colaboradôr dal mensîl ‘La Patrie dal Friûl’e DREE ANDREA VALCIC president de Clape di Culture ‘Patrie dal Friûl’Jentrade libare lei di plui +

L’EDITORIÂL / La lezion de bandiere par dismovisi dal letarc

Walter Tomada
Par sigûr o sin stâts ducj braurôs cuant e je rivade in television la storie, discognossude a tancj furlans, di Marc di Murùs (o Moruç?), ultin a rindisi ae concuiste venite dal 1420. Pûr di no dineâ la sô apartignince ae Patrie dal Friûl, lui – che al puartave la bandiere dal Stât patriarcjâl – […] lei di plui +

La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade

Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +