Une schirie di incuintris cui autôrs vecjos e gnûfs di prose furlane che a fevelaran cun gjornaliscj e operadôrs culturâi, intune conversazion une vore informâl.
Organizâts de Libreria Friuli e patrocinâts dal Comun di Udin, i incuintris si davuelzaran par vot setemanis aes sîs di sere a Udin li dal Bar Feeling, devant de sede de Provincie.
La rassegne e je za tacade joibe ai 23 di Avrîl cun Manuela Quaglia, esperte di tradizions e ancje colaboradore de La Patrie dal Friûl, che e à presentât il so ultin libri, «Il balcon de memorie». Po dopo si è lâts indevant, joibe ai 30 di Avrîl, cun Dario Zampa e il so gnûf libri «Contis contadis» e joibe ai 7 di Mai cun Adriano Del Fabro e l’incuintri intitulât «Friûl: un mont di tradizions».
Chei altris apontaments che si davuelzaran di chi indevant a saran vinars ai 15 di Mai, li che si fevelarà di traduzions in marilenghe di oparis de leterature foreste. Carli Pup al fevelarà dal so «Il diari di Bobby Sands» e Luca De Clara dal so «Il cjasâl dai animâi», di George Orwell.
Joibe ai 21 di Mai Stefano Montello al presentarà il so Manuâl critic pal ort, che o vin fevelât tal numar de Patrie di Zenâr/Fevrâr. Un altri autôr che o vin za tratât su lis nestris pagjinis al è Fulvio Reddkaa Romanin, protagonist joibe ai 28 di Mai cun «NIARI – Two pulp tales». Pe ultime part de rassegne si tornarà ae storie cun «Cercando Rommel» di Lino Leggio, che al sarà presentât joibe ai 4 di Jugn.
L’ultin apontament di joibe ai 11 di Jugn, al sarà cuntun inedit: il gnûf libri di Checo Tam «Scûr di lune». Une racuelte di contis scritis intun stîl gotic e ironic, che al da ae opare di Checo Tam alc di unic.
Dree Venier
Presentazion / La Patrie dal Friûl e presente il libri “Fûc su Gurize” di Ferruccio Tassin e Gianni Nazzi
Redazion
La Patrie dal Friûl e presente il libri “Fûc su Gurize”.“La Patrie” e je la cjase dai furlans che no si rindin: e par chest e à volût meti dongje un libri zontant insiemi lis peraulis che chescj doi inteletuâi a doprin par descrivi ce che e jere cheste culture di cunfin e ce che […] lei di plui +
Cungjò / Mandi, Bruno.
Redazion
Al declarave “che nol è dificil fâ telecronachis in marilenghe e che il furlan al à peraulis e espressions di pueste par fâlu”. lei di plui +
L’EDITORIÂL / La lezion de bandiere par dismovisi dal letarc
Walter Tomada
Par sigûr o sin stâts ducj braurôs cuant e je rivade in television la storie, discognossude a tancj furlans, di Marc di Murùs (o Moruç?), ultin a rindisi ae concuiste venite dal 1420. Pûr di no dineâ la sô apartignince ae Patrie dal Friûl, lui – che al puartave la bandiere dal Stât patriarcjâl – […] lei di plui +
La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade
Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +
Grant suces di “Stin dongje ae Patrie”, la tierce edizion de fieste dal nestri gjornâl
Redazion
Pe rassegne Avostanis, li dai Colonos a Vilecjaze di Listize, il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport si è strenzût intor dal gjornâl dut par furlan fondât tal 1946 A an partecipât: Glesie Furlane, i Bakan, Claudio Moretti – Elvio Scruzzi – Fabiano Fantini (Teatro Incerto), Serena Fogolini e Raffaele Serafini (Contecurte), […] lei di plui +
L’EDITORIÂL / No stin a colâ inte vuate de indiference
Walter Tomada
Al à fat une vore di scjas l’articul scrit su la “Patrie” di Setembar di Marco Moroldo, furlan che al vîf in France e che al à insegnât ai siei fîs la marilenghe. Tornât a Mortean pes vacancis di Istât, al à provât a cirî cualchi zovin o cualchi frut che al fevelàs furlan cui […] lei di plui +