Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

COMUNICÂT STAMPE / COMUNICATO STAMPA

............
Il Dvd cu la interviste di pre Antoni
Il Dvd cu la interviste di pre Antoni

FELET. La Fieste di Autun cun pre Antoni Beline

Presentazion dal Dvd “La Fabriche dai Predis” a Felet, li de Sale Consiliâr dal Comun di Tavagnà sabide ai 06.10.2012 aes 6 e mieze di sere.
La Fieste di Autun a Felet in Comun di Tavagnà e presente une vore di iniziativis pe edizion 2012.
Une di chestis e je la presentazion dal dvd “La fabriche dai predis di pre Antoni Beline, li de gnove Sale Comunâl “Egidio Feruglio” aes 6 e mieze di sere di Sabide ai 06 di Otubar in colaborazion cul sportel pe lenghe furlane dal comun e la Pro Loco C.I.L. Felet.
Pre Antoni Beline (cognossût a Vençon ancje come pre Pieri Massangat) al nas ai 11 di Fevrâr dal 1941. Ai 23 di Avrîl dal 2007 al mûr su la place di Visepente, in comun di Basilian. Pai 5 agns de muart dal tradutôr de Bibie par furlan, La Patrie dal Friûl, Glesie Furlane e VideoTeleCarnia a vuelin memoreâlu cun chest video che al è la interviste di presentazion dal so libri che al à fat plui scjas: “La fabriche dai predis”. Te videointerviste pre Antoni al fevele in struc dai contignûts e des motivazions che lu àn puartât a scrivi il libri omonim, ritirât subit dopo de metude in onde di cheste presentazion televisive, che in chest dvd e je te version integrâl inedite.
“La fabriche dai predis” e je un diari che al ricostruìs i agns de infanzie e dal ‘seminari di pre Antoni, puartant esperiencis diretis e riflessions intimis.
Il libri al fo criticât in maniere pesante di bande de gjerarchie eclesiastiche pes analisis scletis che al scrivè pre Beline, ma tal stes timp al fo preseât une vore dal public pe maniere direte e la profonde umanitât che e vignive fûr di chês pagjinis.
Vie pe serade di Felet, che si tignaràli de gnove Sale Comunâl “Egidio Feruglio” dal Comun aes 6 e mieze di sere di Sabide ai 06 di Otubar, a intervegnaran Dree Valcic e Mauro Della Schiava, diretôr e colaboradôr da La Patrie dal Friûl, in mensîl in lenghe furlane diret par agns propit di pre Beline.
Va indevant a lei fracant chi —->

FELETTO UMBERTO. La “Fieste di Autun” con pre Antoni Beline

Presentazione del Dvd “La Fabriche dai Predis” a Feletto U. presso la Sala Comunale “Egidio Feruglio”, sabato 06.10.2012 alle 18.30
La Festa d’Autunno a Feletto U. in Comune di Tavagnacco presenta numerose iniziative per l’edizione 2012.
Tra queste, la presentazione del dvd “La fabriche dai predis” di pre Antoni Beline, presso la nuova Sala Comunale “Egidio Feruglio” alle ore 18.30 di sabato 06 ottobre in collaborazione con lo sportello per la lingua friulana del comune e la Pro Loco C.I.L. Feletto.
Pre Beline (conosciuto a Venzone anche come “pre Pieri Massangat”, dal soprannome di famiglia) nasce l’11 febbraio 1941. Il 23 aprile 2007 muore in piazza a Basagliapenta, in comune di Basiliano. Nel quinto anniversario della scomparsa del traduttore de “La Bibie par furlan”, La Patrie dal Friûl, Glesie Furlane e VideoTeleCarnia lo ricordano con questo video che è l’intervista di presentazione del suo libro più conosciuto: “La fabriche dai predis”. Nella videointervista pre Antoni presenta in sintesi i contenuti e le motivazioni che lo hanno portato a scrivere il libro omonimo, ritirato subito dopo la messa in onda di questa presentazione televisiva, che in questo dvd è nella versione integrale inedita.
“La fabriche dai predis” è un diario che ricostruisce gli anni dell’infanzia e del seminario di pre Antoni, portanto esperienze dirette e riflessioni intime.
Il libro fu oggetto di pesanti critiche da parte della gerarchia ecclesiastica per le analisi schiette che scrisse pre Beline, ma allo stesso tempo raccolse i favori del pubblico per il tono diretto e la profonda umanità che emergeva dalle quelle pagine.
Durante la serata di Feletto, che si terrà presso la nuova sala comunale “Egidio Feruglio”, interverranno e Dree Valcic e Mauro Della Schiava, direttore e collaboratore de La Patrie dal Friûl, il mensile in lingua friulana diretto per anni proprio da pre Beline.

L’EDITORIÂL / No stin a colâ inte vuate de indiference

Walter Tomada
Al à fat une vore di scjas l’articul scrit su la “Patrie” di Setembar di Marco Moroldo, furlan che al vîf in France e che al à insegnât ai siei fîs la marilenghe. Tornât a Mortean pes vacancis di Istât, al à provât a cirî cualchi zovin o cualchi frut che al fevelàs furlan cui […] lei di plui +

La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade

Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +