Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

In non dal pari e dal Trivenit

............

Si clame Roberto Morassut. Un furlan forsit, viodût il non, forsit fi o nevôt di cualchidun emigrât tal Lazi, viodût che al è nassût a Rome. Culì al è deventât prime segretari regjonâl e cumò deputât dal Pd. Par noaltris nuie altri che un di chei di Rome duncje, se nol fos che al è depositari di une leç pe riduzion des regjons di 22 a 12, cun tant di unificazions. E secont voaltris, dulà aial metût il Friûl? Naturalmentri in chel Trivenit che al va tant di mode tra i stupits: chei che no cognossin la storie e la gjeografie, ma soredut che a àn voie dome di viodi publicât il lôr non sui gjornâi.  Ignorant, viodût che te sô propueste dome la Sardegne e la Sicilie a restin a statût speciâl, cence visâsi che Val di Aoste e Sud Tirôl a àn daûr tratâts internazionâi.
Ma sino propit sigûrs che e sedi dome ignorance, malefede e no invezit une idee che e sta dentri dute tal dna dal Pd di vuê? A conferme, a son rivadis lis peraulis de ministre Boschi: nol è plui il câs di mantignî lis regjons a statût speciâl. E je tornade indaûr daspò cualchi ore parcè che al jere vignût fûr un casin, ma il tacon al è piês de buse. E dîs, di fat, la Boschi: “cheste riforme no je previodude cumò, in chest decret”. Vuelial dî che e sarà tal prossim, che dut câs i stan pensant parsore? O crôt propit di sì, che te logjiche dal centralisim, dopo lis provinciis, ur tocji propit aes speciâls.
La Serracchiani, une e doi, la prime vicesegretarie dal Pd, la seconde presidente de nestre Regjon, e à fat finte di rabiâsi te version di cjase, un tic di mancul in chê foreste.
Parcè che al è clâr, e propit Morassut al è la prove, che la linie dal Pd e je une sole: un grant Trivenit tal non de razionalizazion e dal sparagn.
E no son di bessôi: la Leghe di Salvini le pense in maniere compagne, ancje se cumò e lasse in bande la cuistion par cirî vôts talianots.
Si visaiso i cuadernis des elementârs dal secul passât cu la foto tacade in cuviertine e la scrite Vignesie Euganie, Tridentine e Julie?
A son tornâts di mode. ❚
✒ L’om di Buri

La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade

Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +