«Cors di scriture creative par fantats in lenghe furlane» e je la gnove iniziative inmaneade da la ARLeF pes scuelis secondaris di prin grât (chês che une volte a jerin lis mediis).
La Agjenzie, cuntun finanziament complessîf di 30.000 euros, e sostignarà lis scuelis che tignaran dai cors pratics di scriture creative cul fin di incoragjâ i lôr arlêfs a produsi tescj di narative e a concori cui elaborâts al Premi S. Simonut di Codroip.
«La produzion leterarie di tescj in lenghe furlane» al spieghe il Diretôr de ARLeF Massimo Duca «e costituìs un dai obietîfs pe fruizion e l’incressi dal status de lenghe, al pâr cetant oportun incentivâ a nivel scolastic la capacitât di scriture dai arlêfs e il confront cui autôrs za afermâts di oparis in lenghe furlane.»
Di sigûr il probleme principâl che e patìs la produzion scrite par furlan al è il scjars numar di letôrs. Ducj i discors che si stan fasint sul valôr de leterature furlane contemporanie a scugnin tignî cont di cheste debolece di fonde.
Il furlan a scuele al ven spes confinât intun piçul cjantonut di 5-6 oris intun an dulà che al è dificil rivâ a davuelzi alc che al rivedi a passionâ plui di tant i fruts.
Chê dai cors di scriture creative e somee duncje une sielte induvinade e al sarà biel viodi ce esperience che e vignarà fûr.
Dal pont di viste pedagogjic a van marcadis lis ricjadudis positivis pai zovins di une ativitât di cheste fate al di là de sole marilenghe, e cuant che il furlan al devente un strument par imparâ altris robis al vûl dî che al devente plui fuart ancje come lenghe.
Bastaraie dut chest a dânus cualchi grant leterât di ca a cualchi an? No si pues sigurâlu ma magari cualchidun di plui al gjoldarà tal scrivi e tal lei par furlan.
Maurizio BIASIZZO
Contile juste / Plebissît pustiç
Diego Navarria
“MMandi, nono.” “Mandi frut!” “Dai mo, nono, no soi un frut. O ai disenûf agns e o ai pene finît il liceu!” “Par me tu sarâs simpri un frut, il prin nevôt. Però e je vere, tu sês deventât grant, une anime lungje. Se tu cressis ancjemò tu varâs di sbassâti par jentrâ in cjase, […] lei di plui +
Presentazion / Presentazion dal libri “Fûc su Gurize”. Intal ambit dal Cors Pratic di Lenghe e Culture Furlane inmaneâtde Societât Filologjiche Furlane
Redazion
Joibe ai 17 di Avrîl dal 2025 aes sîs e mieze sore sere (18.30)SALE CONFERENCIS DE BIBLIOTECHE COMUNÂLVie Rome 10, Vile di Ruvigne / Via Roma 10, S.Giacomo di Ragogna A intervegnin: DIEGO NAVARRIA colaboradôr dal mensîl ‘La Patrie dal Friûl’e DREE ANDREA VALCIC president de Clape di Culture ‘Patrie dal Friûl’Jentrade libare lei di plui +
Cungjò / Mandi, Bruno.
Redazion
Al declarave “che nol è dificil fâ telecronachis in marilenghe e che il furlan al à peraulis e espressions di pueste par fâlu”. lei di plui +
L’EDITORIÂL / La lezion de bandiere par dismovisi dal letarc
Walter Tomada
Par sigûr o sin stâts ducj braurôs cuant e je rivade in television la storie, discognossude a tancj furlans, di Marc di Murùs (o Moruç?), ultin a rindisi ae concuiste venite dal 1420. Pûr di no dineâ la sô apartignince ae Patrie dal Friûl, lui – che al puartave la bandiere dal Stât patriarcjâl – […] lei di plui +
La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade
Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +
Grant suces di “Stin dongje ae Patrie”, la tierce edizion de fieste dal nestri gjornâl
Redazion
Pe rassegne Avostanis, li dai Colonos a Vilecjaze di Listize, il mont des associazions, de culture, dal spetacul, dal sport si è strenzût intor dal gjornâl dut par furlan fondât tal 1946 A an partecipât: Glesie Furlane, i Bakan, Claudio Moretti – Elvio Scruzzi – Fabiano Fantini (Teatro Incerto), Serena Fogolini e Raffaele Serafini (Contecurte), […] lei di plui +