Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

LA VÔS DE CISL. Fotovoltaic: beneficis fiscâi e tassazion

............

.

La instalazion di un implant di fotovoltaic al compuarte diviersis consecuencis di ordin fiscâl.

DETRAZION FISCÂL

Dopo de risoluzion 22/E dai 2 di Avrîl dal 2013 e je stade dade la pussibilitât di usufruî de detrazion fiscâl pe ristruturazion dal 36%, cressude cumò al 50% fin ai 31 di Dicembar dal 2014, cun propueste di proroghe ai 31 di Dicembar dal 2015 (stampon Leç di Stabilitât 2015).
La risoluzion e aferme che ancje il fotovoltaic al pues jessi cjapât dentri tra lis oparis finalizadis al otigniment di sparagns energjetics, cun rivuart particolâr ae instalazion di implants basâts sul implei des fonts rinovabilis di energjie, e duncje al pues beneficiâ de detrazion di impueste.
La detrazion e compet ancje se al è presint il mecanisim dal scambi sul puest e dal ritîr dedicât. Invezit, e je la improibizion di ingrumâ la eventuâl tarife di incentivazion cun determinadis altris misuris (e duncje ancje cu la detrazion che si à dit parsore).
Intai ultins timps, la tarife di incentivazion e je cuasi lade a zero (il cussì clamât contribût GSE) rindint tant plui conveniente la detrazion fiscâl, soredut dal moment che la detrazion e je passade dal 36% al 50%, cuntun limit di spese che al è passât di 48.000 a 96.000 euros.
Par podê beneficiâ de detrazion, la instalazion dal implant fotovoltaic e à di jessi fate essenzialmentri par fâ front ai bisugns energjetics de abitazion (ven a stâi par ûs di cjase, di iluminazion, alimentazion di aparâts eletrics e v.i.) e duncje l’implant al à di jessi metût in maniere direte al servizi de abitazion dal utent e nol à di vê potence superiôr a 20 kw.
La documentazion di conservâ par vê dirit ae detrazion e je chê che e comprove l’acuist e/o la instalazion dal implant a servizi di un edifici residenziâl (fature).
Intal câs di lavôrs in economie, si pues ancje detrai il sôl acuist dal materiâl.
Al è necessari ancje conservâ la ricevude dal bonific dal paiament de spese, fat ai sens dal art. 16-bis, TUIR, là che al va ripuartât il codiç fiscâl dal sogjet che al vûl gjoldi de detrazion e la partide IVZ / codiç fiscâl dal sogjet che al è fat a so favôr il bonific (cussì clamât bonific “feveladôr” o “speciâl”: doprâ la modulistiche specifiche di ogni istitût bancjari o ufici postâl).
REDIT DIVIERS
La tarife di incentivazion (definide “cont energjie”) erogade intai agns passâts pai varis “Conts Energjie”  (fin al cuart) e je francje di tassazion, stant che e ven assimilade a un contribût a fonts pierdût.
Al contrari, la eventuâl cuote di “vendite” (cession in rêt de energjie prodote in ecès daûr paiament di un corispetîf pai implants di potence ≤ 20 kw cun contrat di vendite o cession in rêt) si configure tant che un redit diviers e e va declarade e tassade.
Il gnûf “Cuint Cont Energjie” al previôt la erogazion di doi diviers incentîfs:
1. “Tarife omnicomprensive”, pe energjie introdote in rêt che e derive di implants di potence fin a 1 MW; e rapresente l’incentîf che al ven erogât dal GSE in relazion ae energjie introdote in rêt e e cjape dentri une cuote che di incentivazion e il corispetîf pe vendite de energjie al GSE. Cheste tarife si configure tant che corispetîf, e e va declarade e tassade.
2. “Tarife premi” pe energjie nete consumade in sît, che e à il fin di sburtâ il produtôr a doprâ la energjie prodote, incressint il sparagn che il stes al oten za cence cuistâ energjie eletriche. Si pues ecuiparâlu ae tarife di incentivazion dai precedents conts energjie e par chest e je francje di tassazion pai implants fin a 1 MW no destinâts al esercizi di une ativitât di imprese, art o profession. ❚
✒ Marianninna Rocco, Responsabile Fiscâl CAF CISL Udin

L’EDITORIÂL / No stin a colâ inte vuate de indiference

Walter Tomada
Al à fat une vore di scjas l’articul scrit su la “Patrie” di Setembar di Marco Moroldo, furlan che al vîf in France e che al à insegnât ai siei fîs la marilenghe. Tornât a Mortean pes vacancis di Istât, al à provât a cirî cualchi zovin o cualchi frut che al fevelàs furlan cui […] lei di plui +

La piçade / Fevelìn di autonomie pluio mancul diferenziade

Mastiefumate
In Italie si torne a fevelâ di autonomie. Magari par dâi cuintri, ma si torne a discuti. La Lega cu la propueste di leç su la autonomie diferenziade e torne a metile in cuistion. Dopo la Secession de Padanie, la Devoluzion, la Gjestion des Regjons dal Nord, dutis cuistions ladis in malore, cumò Calderoli al […] lei di plui +

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +