Sfuei Mensîl Furlan Indipendent
Archivi de Patrie

Cassandre, residente in Lombardie

............

Cassandre, fie di Priam re di Troie, e jere une fantate tant biele che fintremai il diu Apol si jere inamorât di jê. Par concuistâle, Apol i veve dât il podê di fâ profeziis, ma jê no si jere concedude. La vendete dal diu e fo che Cassandre e les indevant a previodi il futûr, ma di chel moment che e ves la male pasche di no jessi mai crodude.

Diviersis a forin lis sôs profeziis su avigniments negatîfs futûrs, ma no forin mai cjapadis in considerazion; par esempli, chê di no acetâ a Troie il cjaval famôs cui vuerîrs nemîs.

Cuant che o leievi dal mît, mi maraveavi simpri de stupiditât di cui che no i crodeve, e la calcolavi tant che une flabe. Cemût jerial pussibil no aprofitâ dai siei amoniments par metisi al ripâr dai berdeis, o ancje dome par cualchi at di prudence?

Stant a Milan, un dai prins teritoris segnâts de infezion pal Coronevirus che si è difondude sedi in Italie che in Europe, o ai podût viodi trop che chest mît grêc antîc al sedi une metafore atuâl in ogni timp.

Di chi, o ai viodût ripeti i stes erôrs di bande di ducj chei colpîts dopo, e no son coventâts a nuie i amoniments e lis preieris che si à cirût di fâ. Prime e rive la sotvalutazion e la cjapade in zîr di cui che al à infets. Dopo a rivin i prins proviodiments, sburtâts dal alarme dai virolics. Dopo cualchi dì che i câs no cressin, viodûts i coscj economics des ordenancis, ve i varis “il teritori no si ferme” (a Milan e in Italie i “aperivirus”), e vie indevant. Ae fin, inevitabile, la esplosion dai câs cu la crisi de sanitât.

Cheste secuence dolorose, tal moment che us scrîf, e je daûr a sucedi in dut il mont, a dispiet dai apei dai Stâts là che il mâl al è rivât prime.

Cassandre: un virus che al viaze a pâr cul Covid-19. ❚

 

L’EDITORIÂL / Miôr furlans o citadins dal nuie?

Walter Tomada
I popui a àn une identitât ancje se no le vuelin. Tant che ogni om al nas e che al cres cuntun non, un cognon, un puest di divignince, e un document che lu comprove, cussì ancje i popui a vegnin di un timp lontan e di une tiere dongje, a clamin lis robis intune […] lei di plui +

Apontaments / Tarcint, Vinars 6 di Setembar aes 18, Presentazion dal libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami te terace de Biblioteche Comunâl

Redazion
L’apontament si tignarà doman, Vinars ai 8 di Mai, aes 18, te terace de Biblioteche Comunâl, vie Divisione Julia a Tarcint. La Aministrazion Comunâl di Tarcint cun la Comision de Pari Oportunitât nus invide ae presentazion dal libri di Erika Adami “Feminis furlanis fuartis” che viodarà la partecipazion di une protagoniste dal libri e de […] lei di plui +

Gnovis / “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami a vicino/lontano e al Salon internazionâl dal libri di Turin

Redazion
La Patrie dal Friûl e segnale doi apontaments che le viodin protagoniste cul libri “Feminis furlanis fuartis” di Erika Adami, che e fâs part de golaine “La machine dal timp”. Te suaze dal festival vicino/lontano, rivât ae vincjesime edizion, Erika Adami e moderarà l’incuintri “Feminis. Talents di no strassâ” che al nas des esperiencis contadis […] lei di plui +